lördag 16 juni 2012

Återbesök

Att besöka andras trädgårdar är alltid spännande. Att återbesöka en trädgård som man varit med om att fixa i är extra spännande. I dag har jag varit på återbesök i en av trädgårdarna vi var och jobbade i på den ekologiska trädgårdsodlarkursen jag gick förra året. Vi anlade en perennrabatt hemma  hos en av deltagarna.
Så här såg det ut då:
IMG_3296 
IMG_3297 IMG_3299
IMG_3302 IMG_3300
I dag ser det ut så här:
IMG_1955 IMG_1945
IMG_1935IMG_1934
IMG_1957IMG_1952
Färgvalet är helt i min smak. Ett mörkt stråk av lila alunrot kantat av limegrön daggkåpa tillsammans med en japansk lönn och andra växter som matchar färgtemat.
Jättesnyggt!
Tack kära K för besöket och för fika & tomatplantor och tack kära M för trevligt ressällskap & alla växterna jag fick med mig från din trädgård.

En fortsatt skön helg önskar
evalinnea

Inga kommentarer: