söndag 3 juni 2012

Vilken helg! …… som inte alls blev som jag hade tänkt mig

Stackars de studenter som gick ut i fredags. Hällande regn & kallt hela dagen. Huga!! Jag försökte hjälpa till med att dansa soldans, men det hjälpte ju inte.

Jag har varit hos kusin M i helgen och vi skulle fixat i hennes trädgård. Men lördagen försvann i regn&rusk, så det blev inte så mycket av våra planer på trädgårdsarbete.

I dag, söndag, fick vi iaf lite sol på oss när vi klippte syrenhäcken, men den lyckan blev kort. Snart regnade det igen och det var svinkallt (MINST SAGT!!!).
Inte ens kameran kom fram, så jag kommer att ha ett helt fotolöst inlägg i dag. Mina fingrar var helt stelfrusna och har inte tinat upp förrän nu. så jag kan skriva på datorn Blinkar.

Med mig hem fick jag en kaprifolstickling. Jag har några sen förut, men det behövs säkert säkras upp med fler.

På vägen hem hade jag tänk besöka ett växtloppis. Skyndade mig innan de skulle stänga, men tyvärr hade de stackars försäljarna givit upp i det regniga & ruskiga vädret så det var helt tomt när jag kom. Inga nya myntor att ta med ner till Nöbbele alltså.

Nu ser vi fram mot en ny vecka med FINT väder, eller hur?

el2012kärlek

7 kommentarer:

Hélena sa...

Ja, den här helgen går till historien. Jisses vilket väder. Fast vatten behövdes och nu kommer det nog att explodera i rabatterna.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Skaparglädje sa...

Trist med vädret, fast här hemma har det varit ganska skönt väder, fast mycket blåsigt.

Unknown sa...

Ja, tvi och fy vilket väder vi haft! Tog mössa på mig igen igår... :(
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu vill jag att värmen ska komma tillbaka! Saknar den...
kram
Marie

Viola sa...

Nu vänder det...är en helt annan luft idag :) imorgon far jag till Spanienhettan, ska bli över 30 hela veckan, lite för mkt för mig men jag ska icke gnälla....kramen

Eva Linnea sa...

Testar

Anjas Hill sa...

Hejsan EL!
Under mååånga år har jag sagt till maken att nu söker jag asyl snart på Ostkusten för jag är så trött på ett evigt regnande somrarna igenom.
Men NU! NU ÄNTLIGEN!har vi haft bättre väder än resten av landet. Visserligen kyligt och blåsigt men, det har inte regnat!/Anja