onsdag 1 augusti 2012

Månadsbild augusti 2012

Ojojoj, redan 1 augusti!!!
Dags för ny månadsbild:

IMG_3037

Under juli händer ju hur mycket som helst i köksträdgården. Här några axplock:
Potatisblasten är borttagen (risk för potatisröta annars), de få jordgubbar som hunnit mogna har antingen jag, barnbarnen eller sniglarna tagit direkt, solrosorna bildar häck tillsammans med gröngödningslupiner (de gula) och vallmo, bönor & ärtor har äntligen börjar växa och en del har t.o.m fått blommor, det är full fart i komposterna, squashen börjar ge skörd, rabarbern är slutskördad, några nya sparrisskott har visat sig, spenat, morötter, sallad & rädisor är omsådda, några små tomater har det blivit och de första lökarna & vitlökarna är upptagna.
Ja, listan kan ju göras hur lång som helst.
IMG_3035
IMG_2979IMG_2991IMG_2917
IMG_3042IMG_3041

Nu när det snart bär av till Stockholm igen ska jag supernjuta den sista tiden här på Villa Linnea. Men jag är ju snart tillbaka. Då börjar en ny era i mitt liv här på Villa Linnea, jag ska börja jobba i Växjö. Mer om det då.

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

Inga kommentarer: