tisdag 20 november 2012

En stor dag i mitt liv

I dag har den nya ägaren av mitt radhus skrivit på köpekontraktet och betalat, så nu är inte “mitt radhus” mitt längre!
SFDDE656E8A07C942E8A209183A5B0834AA_1024x
Dessutom är jag fr.o.m i dag smålänning!

För att koppla av, skingra mina tankar och ha något vackert att titta på åkte jag in till Stockholm och gick på Hallwyllska Museet och tittade på utställningen med dräkter från tv-serien Downton Abbey.
bild-1
Jag är inte fena på att följa tv-serier, så jag är tacksam att svtplay.se finns. Då kan jag gå in och titta när jag har tid. Min favorit är (givetvis) Maggie Smith.
bild-6
Hennes roll och rolltolkning är formidabel.
För att inte tala om hennes kreationer.
Visst är de tre systrarna och deras mamma fina men Maggie är bara BÄST!!
season2_world_style_01_lgsystrarna
Alla bilder är från Hallwyllska Museets hemsida.

Alla dräkter och kreationer var jättefina, men de ska nog ses på levande människor … i tv. Man hade verkligen försökt att levandegöra kläderna i utställningen, och lyckats bra, men de ska bäras upp av “kött & blod”.

Efter musei-besöket blev det middag på “TGI Friday”.

el2012kärlek

Inga kommentarer: