torsdag 1 november 2012

Månadsbild – november 2012

I dag är det 1:a november och dags för en ny månadsbild, den näst sista från den här synvinkeln.

IMG_4003
I dag är det plusgrader så den fina frosten har försvunnit. Men det råder ett stilla lugn över köksträdgården. Den vilar inför nästa säsong.
Lite längre bak i bilden skymtar man den blivande potagern. Där ligger tidningspapper, jord och sand under ett täcke av markväv och väntar på grävning och påfyllning av jord & sand nästa vår. Där ska det planeras och sen planteras i sköna rutor!

Men vart tog oktober vägen?
För min del försvann nog den månaden i ett töcken av flyttbestyr. Kontrakt skrevs 9/10 och sen har det varit full rulle på packning, kastning, skänkning och försäljning av det mesta av mina grejor, uppsägning av el, vatten, sophämt, morgontidning (nu har jag tidningen i datorn), fast telefoni & internet (nu har jag bara mobilt) och försäkringar, adressändring och annat lite smått och gott. Det gäller att inte glömma nå´t!
Och mitt upp i alltihop skulle jag ju jobba också. Tur jag inte jobbar heltid. Jag känner nästan abstinensbesvär nu när jag är i Nöbbele och vilar upp mig.

evalinnea

Inga kommentarer: