onsdag 5 december 2012

Sömnlösa nätter i Enebyberg

Det blir inte alltid som man har tänkt sig och planerat för. Efter det något chockartade beskedet att jag inte kan flytta in på den c/o-adress i januari, som jag hade fått löfte om, blev det en helomvändning på banken i går. Nu får jag tänka om och köpa mig ett (litet) boende i Stockholm i alla fall! Jag hade tänkt att diskutera min pensionsplan med banken, men så blev det alltså inte. Det har blivit några sömnlösa nätter här i mitt tillfälliga boende för att bestämma mig hur jag ska göra, men nu har jag kommit fram till att jag köper en 1:a närmare sta´n. Det finns några visningar redan på söndag. TG för “hemnet”!!!

Några dagar till får jag glädjas åt den fantastiska vintern här i Enebyberg. Snön hänger så där läckert från träden, så att det nästan ser overkligt ut.

IMG_4209 IMG_4210
IMG_4208
Bilen var mindre “roligt” inisad och översnöad i morse ……… och mer snö blev det under dagen, men då stod bilen som tur var i ett garage.
IMG_4211 IMG_4212
I dag har jag halkat runt i den Stockholmska snöyran och lyckats ta mig “hem” utan missöden. Puhhh!!!

På Luciadagen tar jag min bil och styr mot Småland för att fira jul-& nyårshelgerna HEMMA i Nöbbele.
Det ska bli så skönt!

16D6695C8B138ABE3354D14E0153A097

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Skönt att du inte råkade ut för någon olycka i trafiken. Det är ju likadant väglag här hemma i Småland så man får ta det försiktigt när man ska ut.
Visst hoppas vi på en vit jul i år.
Kram!

Laila sa...

Men då måste vi försöka ses innan du halkar söderut igen! Jag ringer i morgon!
Kram

Viola sa...

Nu hänger jag inte med riktigt...skulle du ändå ha boende kvar i storstan....kram

Vivishagerom sa...

Så heldig du er som har fått snø. Her er det bare kulde og barfrost.

Håper du får en fin helg! Klem

Elsa och Helena sa...

Hoppas du hittar en mysig lgh. snart...men säger som Viola, hänger inte med riktigt! KRAM Helena

LillaFlisan sa...

Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig!! underbart vackra bilder!!

Trevlig andra advent!

Kram

flisan

Gela sa...

Hoppas lägenheten var fin som du fixade. På rätt sida stan från mig sett=) STOOOR styrkekram till dig/Gela