tisdag 29 januari 2013

Mera fest …. i dagarna två

IMG_4680 IMG_4706
Oj oj oj, vad jag har blivit firad nu i helgen! Man kunde ju tro jag fyllde 100. Grannar, släkt & vänner kom dels till “Öppet Hus” på Villa Linnea på dagen och dels till middag på Solvikens Pensionat på kvällen.

På “Öppet Hus” serverades kaffe/te, glüwein & saffransscones med björnbärsmarmelad. Gott-i-gott-gott!

En fantastisk svampsoppa inledde middagen på pensionatet, gös till huvudrätt, ost till dessert och sist, men inte minst, prinsesstårta till kaffet.
IMG_4677 IMG_4681
IMG_4685
Bordsdekorationerna med tulpaner har dotter L gjort.
De flesta av gästerna övernattade så festen avslutades med en gemensam frukost. Det kändes bra med den avrundningen av festligheterna och att det inte tog slut i och med att gästerna åkte hem på kvällen/natten.

Jag tycker det var SÅÅÅÅÅ fantastiskt med alla människor som tagit sig tid att ta sig till Nöbbele för att fira mig och grannar som kom med blommor & presenter.IMG_4707
Mycket trädgårdstema på presenterna var det med bl.a. presentkort på Blomsterlandet, lövkorg, litet växthus, trädgårdshandskar och frön. Vin- & ostförråd fylldes på. En fågelfamilj får ny bostad i vår. Doft från Egypten kommer att sprida sig och jag har ny frukostkaffekopp med matchande fat & skål.

IMG_4718 IMG_4715
STORT JÄTTETACK till alla som uppvaktade mig i helgen, till alla som skickat grattiskort, blommor, sms & hälsningar på FB under veckan, till alla som var hos mig i Stockholm och firade, till alla som ringt och grattat och till alla som på annat sätt uppmärksammat min födelsedag.
heart
el2012kärlek
heart

5 kommentarer:

Hélena sa...

Så underbart du har blivit firad! Det är du värd, kram och grattis ännu en gång!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Skaparglädje sa...

Vilken fest du ordnat och så mycket fint du blivit uppvaktad med.
Kram!

samson sa...

OJ,vilket härligt festande du har haft
GRATTIS återigen
ha det så bra
maggan

Anonym sa...

Så härligt att ha en så stor bekantskaaps/vänkrets

margareta

Bettina Bäck sa...

Oj vad härligt med en riktig brakfest! Ser jättemysigt ut! :-)