onsdag 6 februari 2013

Fåglarna ska man ju också pyssla om

Fågelholken jag fick i födelsedagspresent är provisoriskt upphängd i prydnadsapeln. Den ska nog hänga lite högre upp tror jag om jag vill ha några fåglar i den, men det får jag justera senare. Nu är den bara en fin & kul prydnad.
IMG_4789 IMG_4790 IMG_4791
När jag flyttade och rörde runt i alla mina gömda&glömda saker, hittade jag lite olika fetter (ullfett, kokosolja, kakaofett) som jag använt till naturkosmetik. Jag smälte fetterna i vattenbad, rörde i solrosfrön, hällde smeten i gamla kakformar, där jag lagt en ögla av snöre för upphängning, lät det stelna i skafferiet över natten och hängde sen upp dem i “fågelmatarbusken”.
IMG_4798IMG_4800IMG_4801
IMG_4802IMG_4804IMG_4850IMG_4854
Vi får hoppas det funkar, för nu är jag i Solna igen och fåglarna för sköta sig själva ett tag.

2013a

3 kommentarer:

Hélena sa...

Vilka läckra fågelmatare. Hoppas det funkar för de var snygga.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Pysselpalatset sa...

Detta var såå läckert..... och fågelhuset slår det mesta... kul idee.
kram j

Skaparglädje sa...

Jag har också gjort egen fågelmat. Men mina fåglar nonchalerar den maten, jag tycker de är kräsna. Jag tog ur mina ur formarna, men jag ser att du har dina kvar i trädet.
Kram!