måndag 25 februari 2013

Musens/Mössens ärtgömma funnen!

I skåpet under odlingslådan finns min sopsortering i köket. Där, bredvid min låda för elektronikskräp, hade det lagrats upp ett lager med ärtor för framtida bruk. Vilket jobb hen/dem måste ha haft!!
IMG_5002 IMG_5004
Dörrarna till skåpet är normalt stängda, men nu ska jag göra ett nytt försök …….. med dörrarna öppna och lyset tänt. Vi får se om det är avskräckande eller inte.
IMG_4972 IMG_5006
Det här är ett “kul” experimenterande för en storstadsbo som inte är så van vid oinbjudna husdjur!!!

2013a

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

hihi....jag fångade min mus inatt!!!!

samson sa...

bra att du har hittat gömslet nu är det bara att försöka fång den lille rackaren
du kanske ska låna någon grannes katt över natten
lycka till
maggan

Laila sa...

Visst är de otroligt fiffiga de där små odjuren! Söta är de också om man hinner titta efter:)
Kram