måndag 17 juni 2013

Månadsbild juni 2013

Årets sjätte månad ser trädgårdsvyn 2013 ut så här:
IMG_6234
Gräset har vuxit sig kämpahögt på de veckor jag varit i Stockholm. Med en trasig gräsklippare och en alldeles för svag trimmer, ser det ut som ovan. Det första att ta tag i är alltså ny vs reparera den gamla gräsklipparen och inköp av en trimmer som tål min användning i trädgården
Potatis, vitlök, röd & gul lök och en “guling” som jag inte vet vad det är i en av pallkragarna, växer så det knakar. Sparrisen, som jag flyttade, har nu blivit två!
I “gästboksrabatten” blommar de för fullt och solrosorna jag satt i den nya potagern frodas också. Tre av majsplantorna har klarat sig och några krassefrön har också grott. Mer om potagern kommer i ett senare inlägg.
Sammanfattning första halvåret 2013:
IMG_4482 IMG_4792 IMG_5034
IMG_5274 IMG_5576 IMG_6234

Ha det gott ni alla i Blogglandia!
evalinnea

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Stor förändring den här månaden om man jämför med de andra månadsbilderna.