lördag 3 augusti 2013

Ny “dyna” till trädgårdssoffan

Trädgårdssoffan jag köpte på Åhléns på vägen till Strömstad i somras har fått en “dyna”, eller iaf början på en “dyna”.
IMG_6940IMG_6949IMG_6942IMG_6948
IMG_6957IMG_6955
Tillsammans med några (tidigare) betongalster tror jag att det kommer att bli jättefint.IMG_6947IMG_6959
Underst ligger en dubbel fiberduk. Ovanpå det ett tunt lager jord. Sen fördelade jag fetbladsväxter, som jag köpt i kruka, så gott det gick. Betonggrejorna hjälper till att hålla allt på plats. Så nu är det bara att vänta (Hu så svårt!) och se hur det artar sig. Blir det bra fyller jag på med fler taklökar så att “dynan” blir hel.

2013a

2 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Så uppfinningsrik du är...en väldigt naturlig och fin dyna! Det har varit roligt att träffa dig hos Violan...men det blir säkert fler tillfällen:)

KRAM Helena

Växthusmadam sa...

Kommer att bli superfint tror jag!!