söndag 13 oktober 2013

Månadens favoritväxt i oktober - buxbom i Italien

I skönaste oktober väljer jag buxbom som min favoritväxt. Jag är fortfarande i Stockholm och där finns inga favoritväxter, men förra veckan var jag i Italien och fotade en fantastisk rabatt av buxbom utanför TechnoGym´s lokaler i Cesena i norra Italien, där vi var på studiebesök.
IMG_8028
Nå´n buske här och där såg lite anfrätt ut, men jag vet inte om Italien har samma problem som vi med buxboms-sjukan.
IMG_8027IMG_8029
De rostiga “krukorna” var helt fantastiskt snygga, eller hur?
IMG_8026
Hela området runt företaget (som också har tillverkning på samma ställe) var snyggt, fridfullt & avsett för promenader och andra aktiviteter för alla anställda. Jag föll som en fura för den fina damm som fanns strax intill huvudbyggnaden.
Bilderna nedan får bli inspirationsbilder för dammen jag ska ha på Villa Linnea
IMG_8001IMG_8000
IMG_8030IMG_8031

Klicka här eller på bilden nedan och kolla in fler favoritväxter i oktober!

MFFRG_~1

2013a

Vill du läsa om hela min resa till Italien kan du gör det här.

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej
Längesedan jag tittade in hos dig. Hoppas att allt är bra?
Skall genast titta in på den resa låter helt undrbart.
Allt gott
Annika

Skaparglädje sa...

Formklippta buxbom är fina.
Kram!