onsdag 1 januari 2014

ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT & NYTT(IGT) ODLINGSÅR 2014!

Nyårsafton firades med herr & fru Bonde och några ytterligare granna grannar i den lilla Bondebyn i Västergötland. God mat, gott vin och en härlig stämning var det.
Tusen TACK till det fina värdparet!!
IMG_8522IMG_8526IMG_8530
Det nya året började inte helt bra eftersom herr Traktor (alias herr M) inte var frisk och kunde vara med på festen. Men annars känns det mesta på det nya året fantastiskt bra (Förutom det gråa och trista vädret förstås!) och 2014 kommer att bjuda på både magi & mirakel, det är jag säker på!
Utanför herr Traktors hus blommar två julrosor så det står härliga till.
IMG_8532IMG_8536
IMG_8537IMG_8541
IMG_8542IMG_8539
Mitt nyårslöfte är att odla mer ätbart, ta bättre hand om skörden och fortsätta trädgårdsmästarutbildningen. Inget dåligt löfte, men det är inte omöjligt att jag har uppfyllt det vid årets slut. Då väntar en period i mitt liv där jag kan styra min tid alldeles själv, nämligen pensionärens. 2014 är alltså mitt sista år i mitt yrkesverksamma liv. En hisnande, men mycket angenäm, tanke!!
el2012vilja
el2012kärlek

7 kommentarer:

Margot sa...

Härliga julrosor! Oj vad jag avundas dig som har bara ett år kvar att jobba, lyckliga du! Önskar dig en god fortsättning på det nya året och jättestort lycka till med allt nytt och spännande du har framför dig:))
Kram Margot

samson sa...

God fortsättning på 2014
och du,det är helt fantastiskt att vara pensionär
har testat det i 1år nu
känns fortfarande som semester
kram
maggan

Annika Christensen sa...

God fortsättning på dig också. Julrosor kan man aldrig få nog av eller hur.
Bra nyårslöfte skall försöka göra det samma.
Så himla kul med din trädgårdsmästarutbildning. Vi får fira när du är klar.
Annika

Lillianna sa...

Låter som om 2014 kommer bli ett toppen år för dig! Och 2015 ännu bättre!!

/Lillianna

Skaparglädje sa...

Önskar dig också ett fantastiskt 2014. Vem vet vi kanske träffas någon dag under året.

Unknown sa...

Trädgårdsmästare! Jo, jag tackar jag:) Sämre projekt kan man ha att se fram emot 2014. Ni såg också ut att ha en ljuvligt välsmakande nyårsafton, förkylningar till trots.
Bloggkram,
Charlotta

Luna Ek sa...

God fortsättning och lycka till med 2014 som innebär mycket förändring för dig ser jag. Bra att det blir ett kvinnoår i år.
Lev väl / Luna