söndag 12 oktober 2014

Barnbarnsvecka i Tyskland

Jag är nyss hemkommer från en barnbarnsvecka i Tyskland, dit dottern och hennes familj har flyttat. Tillsammans med herr Traktor (förstås!) har jag studerat hur familjen bor, var grabbarna går i förskola, hur deras lekplatser ser ut, var de cyklar, var de handlar mat och annat, var Audi har sitt museum och sina fabriker i Ingolstadt, hur en droppstensgrotta ser ut inifrån (inga foton), testat att  köra en Peugeot och mycket annat.
IMG_1051IMG_1053IMG_1056IMG_1041
Många bilar som funnits genom tiderna fanns det att se på Audi-museet och ännu fler bilar såg vi i de fabrikslinjer vi var och tittade på. Där fick man tyvärr inte fota. Tävlingsbilar och motorcyklar fanns också med.
IMG_1057
IMG_1063IMG_1064IMG_1069IMG_1075
Ett fantastiskt museum väl värt ett besök!
IMG_1060IMG_1067IMG_1066
Bilderna från droppstensgrottan är från hemsidan.
logofled
turmzubawohnsta 
Efter en rundtur i en droppstensgrotta måste man hänga ut sig lite och stretcha ryggen.
IMG_1080
Shopping och restaurangbesök blev det ju också förstås.
IMG_1087
Jag köpte några påsar frön med mig hem som souvenir. Det är egentligen inget speciellt med dem, men det är kul ändå och så tänker man på när man köpte dem när de börjar och gro och växer hemmavid. Smart att skicka med en namnsticka i fröpåsen!
IMG_1099IMG_1100
Nu har jag två och en halv arbetsveckor i Stockholm framför mig innan det blir ledigt igen. Under den tiden är det visning på Villa Linnea (igen), fibern ska kopplas in och hösten gör sitt intåg i Småland på allvar.

sign3

Inga kommentarer: