lördag 21 april 2012

Månadsbild april 2012

IMG_1038

En kökskompost och två pallkragar (de ljusa till vänster i bilden) har tillkommit och det är förberett för sockerärtsodling.

Jag visste inte att mina svarta sockerärtor tyvärr är en lågväxande sort så jag får väl sätta en klängande sort också och/eller luktärtor så att det blir nå´t som klättrar.

Kökskomposten står i en av pallkragarna och den tänker jag börja “ladda” nu, låta stå i fred över vintern och sen sprida ut kompostjorden direkt i pallkragen till nästa odlingssäsong.
Är man bekväm eller ……..?
Jag kan tänka mig att det kommer att finnas ganska mycket som inte förmultnat, men jag får se om det ändå går att odla squash i den pallkragen nästa år. Trädgårdskomposten har ju stått två säsonger nästa sommar så jag får väl blanda och sprida ut på alla fyra pallkragarna som är i den gruppen (den krävande).

I de fyra (dubbla) pallkragarna nästintill (till vänster) ska det fyllas på med mera jord och där ska potatisen snart ner i jorden.

EL2012kraft

Inga kommentarer: