fredag 4 maj 2012

Ärtgroddning

När jag åkte till Småland sist hade jag ärtor på groddning. Jag hade satt i gång groddningen alldeles för sent, så tråget åkte in i kylen när jag åkte. Ett intressant experiment, i stället för att slänga dem, tänkte jag. Ta med dem på tåget ville jag inte. Jag hade redan mina nya örtplantor att “släpa” på.
IMG_0998
Hemma i Stockholm igen efter nästan 2 veckor såg det ut så här när jag tog ut groddarna ur kylen (nedan):
IMG_1136
Några dagar senare i rumstemperatur och dagsljus:
IMG_1145 IMG_1147
Har tjuvsmakat groddarna/skotten och de smakar alldeles utmärkt. Experimentet fungerade bra tycker jag.

I helgen ska jag till Laila i Fagerdala och lära mig mer om foto av Sophia. Det ska bli kul, trevligt, spännande och lärorikt. Vi hörs & ses på måndag.

En skön helg önskar

el2012kärlek

1 kommentar:

Hélena sa...

Tack detsamma! Ska bli roligt att följa allt du gör och hittar på :-) Hoppas vi ses snart igen!
Kram Hélena