måndag 7 maj 2012

Helgens fotokurs

I helgen samlades vi några kvinnor/tjejer hos Laila i Fagerdala och hade fotokurs för Sophia. De flesta nya bekantskaper för mig. Vi hade teori, fotade, visade bilder, fotade, redigerade bilder, visade bilder, hade teori, fotade rörelser, visade bilder …………
Kul hade vi och vi lärde oss massor. Jag hade tänkt mig att jag skulle få inspiration så att det räckte till att köpa en ny kamera, men jag upptäckte (mha mina kära kurskamrater) att min lilla kompaktkamera hade så mycket mer att ge, än vad jag visste och hade använt, så den vår “duga” ett tag till.
Lailas trädgård, och hund,
IMG_1287
blev mycket väldokumenterad under de två dagarna vi gick, sprang och låg i hennes trädgård och fotade.

Vi fick en glimt av olika redigeringsverktyg,
IMG_1157 IMG_1157red (2)
vi fotade rörelse,
IMG_1263 IMG_1363
vi fotade i olika ljus,
IMG_1200 IMG_1202
vi provade att ha skärpan på olika ställen i bilden (den funktionen var “ny” för mig i min kamera)
 
och en massa annat!
 
Det fanns en funktion i min kamera som jag inte hade en aning om. Man kan fota bildsekvenser med “den lilla”.
Tack Mia!
Det använde jag när jag skulle fota binas rörelser in och ut i bikupan.
IMG_1352IMG_1353IMG_1354IMG_1355
Som sagt, vi hade kul, vi hade trevligt, det var lärorikt och inspirerande, knytismaten var fantastisk och vädergudarna var med oss hela helgen. Det kunde ha varit lite varmare, men kan inte få allt!

Ett STORT tack till Laila och hennes man J, ett STORT tack till vår lärare Sophia och ett STORT tack till de övriga kursdeltagarna (Mia, Ingela, Hélena, kusin M, A, E). Nu finns ni i mitt hjärta (och i min blogglista).
Jag hoppas vi kan ses igen och fortsätta dela med oss av våra fotoerfarenheter.

STOR kram från
el2012kärlek

3 kommentarer:

Gela sa...

En stoooooor kram till dig med. Bloggträff hos mig sen! Mailar ut förslag på tider sen. Visst var det en fin helg! Kram Gela

Växthusmadam sa...

Låter spännande! Så nu kommer vi att få njuta av experimentlusta i dina foton på bloggen kan jag tro!!!
Växthusmadam

Hélena sa...

Tack själv och det ska bli så roligt att följa allas bloggar. För att inte prata om att träffas igen :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena