söndag 1 juli 2012

Hos trädgårdsdoktorn

Min krusbärsbuske som jag köpte, och satte, i höstats gick inte att rädda. “Trädgårdsdoktorn” sa att den troligtvis hade frusit de där dagarna april/maj när det var ner mot –6 grader här i Småland.
Jag fick en ny av STYRAGÅRDEN, där jag köpte den.
Det kallar jag service!!
Så nu står en ny krusbärsbuske på plats.
IMG_2226 IMG_2208
Svartvinbärsbusken, som jag köpte samtidigt i höstas, har fått några små bär som håller på att mogna. Den ser lite ynklig ut där med sin stora stödställning omkring sig, men om 2-3 år så har den nog “vuxit i” sitt stöd och då ser den nog inte så ynklig ut längre.
IMG_1647
IMG_2231IMG_2228

Ha en fortsatt skön söndag!
Jag ska på min första trädgårdsvandring med STASS i dag. Det ska bli trevligt att få se hur andra i Växjötrakten har det.

el2012kärlek

Inga kommentarer: