fredag 21 december 2012

Blommig fredag - Julkaramell

Sista blommiga fredagen före jul- & nyårshelgerna och temat är julkaramell.
Okej, vad är en julkaramell för mig?
De finaste “karamellerna” är givetvis mina barnbarn.
IMG_1630
Sen kommer nog de röda amaryllisarna så här i juletider.
IMG_0703 IMG_0711IMG_0708 IMG_0706
Jag köper alltid 3 röda snittamaryllisar den 23/12 till minne av min mamma, som gick bort den 23/12 2007. Så på söndag är det dags för den femte buketten. Tänk att det är fem år sen min mamma försvann från jordelivet! Jag saknar henne fortfarande.
saw
Annars är alla amaryllisar här på Villa Linnea vita, men i år har även “Apple Blossom” och “Limona” med svagt inslag av rosa respektive lime fått vara med. Det ska bli spännande att se färgerna när de slår ut!
Man kan ju bara ana en färgskiftning …..
IMG_4299 IMG_4303
…… än så länge.

1-IMG_8834-001

En fantastisk jul & ett gott nytt blommigt trädgårdsår
önskar
el2012kärlek

Klicka här så kommer du till “Bland rosor & bladlöss” och får njuta av ännu fler julkarameller.

14 kommentarer:

Laila sa...

Barnbarn hela året och amaryllis till jul - bättre kan det inte bli! Kan tyvärr inte göra något inlägg idag efter som min gamla och nya dator är hos "doktorn" några dagar för installation av den nya - äntligen! Lånar Johans för lite kommentarer.
Önskar dig en riktigt god jul där i ditt småländska paradis!

Anita sa...

Härliga julkarameller du bjuder på. Så fint med de röda amaryllisarna till minne av din mamma.

Önskar dig en riktigt God Jul!

carinaon sa...

Vilka härliga barnbarnskarameller! En vacker tradition att köpa amaryllis till minne av din mamma. Ha en härlig jul,
Carina

Berit sa...

Härliga julkarameller !!
Önskar dig en strålande och underbar JUL!!

Elsa och Helena sa...

Så söta julkarameller!

Önskar dig och de dina en riktigt God Jul

KRAM Helena

Marit sa...

Barnebarn er flotte karameller, ja! Det var en fin tradisjon å minnes din mamma med å kjøpe amaryllis. Det er vakre blomster. Ha en god helg, og god jul!

Ninnis sa...

Klart att barn och barnbarn är dom bästa julkaramellerna som finns.

Önskar dig en God Jul !!!

Kram Ninni

IreneL sa...

Underbara julkarameller du bjuder oss på!
God Jul!

Bettina Bäck sa...

Smaskiga karameller! Skön jul!

Meta sa...

Visst är barnbarn goa karameller. naturligtvis amarylisar med. Vad fina de kommer att bli de knoppiga du visar.de är vackra hur de än ser ut tycker jag.
God Jul o Gott nytt ÅR
Kram Meta

Anonym sa...

Gillade verkligen de två sista karamellerna. Spännande att se hur de ser ut när de blommar.
God Jul.

Hélena sa...

Jag har också köpt en svagt, svagt rosa amaryllis. Ska bli jättespännande att se hur de ser ut när de har slagit ut. Hoppas att du får en underbar jul med dina barnbarn.
Kram Hélena

Lena/isklockan sa...

Vilka otroligt vackra amaryllisar. En riktig favoritblomma .Och barnbarn är nog den allra finaste julkaramellen. Börjar faktiskt längta efter sådana små karameller nu.

Kram

Lena/isklockan sa...

Fick precis se dina fina ledord för 2013....ska jag också komma ihåg :))