söndag 7 juli 2013

Hur glad & lycklig kan man bli!?

Hur glad & lycklig kan man bli när man ser den första “nya” sparrisen dyka upp?IMG_6419 IMG_6416
Hur glad & lycklig kan man bli när man ser att det vankas ätbart i trädgården?
IMG_6409 IMG_6410
Hur glad & lycklig kan man bli när man hittar en vallmo i örtagården med en färg som ser ut att perfekt matcha oreganons blommor?
IMG_6472IMG_6432
Hur glad & lycklig kan man bli när man lyckas hitta ett perfekt ställe för perenner som måste delas?
IMG_6461
Hur glad & lycklig är man när man kan gå/krypa/stå/sitta/gräva/klippa/kratta/plantera/så/skörda och fixa lite här och där i trädgården och gå in på kvällen med en kropp som är trött efter att ha jobbat ute hela dagen och dessutom ha lite solsveda i ansiktet?

Hur glad & lycklig som helst!

el2012kärlek
Dessutom blev jag glad när jag hittade del 5, “Drakarnas Dans”, i serien “Sagan om is och eld” i pocket.
För er som följer serien “Game of Thrones” på tv vet ju att serien bygger på dessa böcker.
Det glunkas om en sjätte del; “Vinterns vindar”. Man kan ju alltid hoppas att tv-serien kommer i gång igen.
Nå´n som vet?
ImageProxy2

2 kommentarer:

Laila sa...

Känner så väl igen mig, både i lyckan och tröttheten! Nu stupar jag i säng!
Kram

Helens trädgård sa...

Ja, man kan känna sig lycklig att man överhuvutaget kan knoga på ute i trädgården. Men jag är mindre lycklig då jag kommer in och känner i hela kroppen att jag har knogat :=)
Men efter en god natts sömn minns man bara att man kan vara lycklig över att kunna jobba i trädgården :=)

Ha det bäst!