lördag 27 juli 2013

Sommar, sol & många gäster

I sommar har jag haft många härliga gäster på besök. Jag uppskattar det så otroligt mycket! Då är det skönt att ha gott om utrymme och en stor trädgård. Att vädret varit så fantastiskt gör ju saken bara ännu bättre. Man är mer ute än inne. Trädgården blir “ommöblerad” när gästerna letar sol eller skugga. Man kommer sig också för att upptäcka nya ställen när man har gäster. I år har jag bla varit på ett bad som jag aldrig varit förut, har helt enkelt inte kommit mig för tidigare. Här badar sommarens näst yngsta gäst i sin egen lilla pool.
IMG_6778IMG_6772
Kosta Outlet är så tacksamt att åka till med sina gäster, alla hittar alltid nå´t! Själv har jag har fyllt på mitt dricksglasförråd med små vattenglas från Iittala.
IMG_6792IMG_6794
Nytt för i år i Kosta var denna fantastiska STENLADAN. Fullt med mysiga grejor. Som minne från en av de fantastiska dagar jag varit där, kom en blomma i keramik till trädgården med hem.

IMG_6780IMG_6779
IMG_6805 IMG_6806
På Kosta Outlet kan man göra FYND. De har en speciell FYNDhörna med kläder för 50:- plagget. Märkesvaror blandat med annat. Rota, rota, rota så hittar man de mest prisvärda saker.

Blommorna i trädgården verkade vilja imponera på mina gäster och i det tropiska klimat som varit så har det blommat och blommar “överallt”. Rosenskära, anemoner (STASS-vinst i våras), squash, jättebalsamin, blå gurkört och sist, men inte minst, stockrosen.
IMG_6737IMG_6738IMG_6760IMG_6761IMG_6735IMG_6736
IMG_6743IMG_6744
IMG_6813IMG_6814
IMG_6868IMG_6872

2013a

4 kommentarer:

Hélena sa...

Vilken snygg artefakt du hittat. Supersnygg blomma.
Kram Hélena

Bettina Bäck sa...

Kul ställe att rota efter fynd på. Och häftig keramikblomma!

Laila sa...

Dessa outlets får vi titta på nästa gång vi kommer!
Den där stockrosen - vilken färg! Frösådd av madam själv antar jag?
Håller åpå att läsa i kapp på bloggar efter att ha varit utan uppkoppling i snart en vecka. Egentligen borde jag gå ut och vattna vattna vattna...
Kram

Skaparglädje sa...

Keramikblomman är jättesnygg. Längesedan jag var på Kosta outlet nu. Svårt att bli av tycker jag.
Sommarhälsning från Anne-lLie