tisdag 12 augusti 2014

Månadsbild augusti 2014

IMG_0636 Jag har äntligen köpt en ny dator! Min gamla var ungefär 5 år.
Byta dator är väl iofs väldigt trevligt, men det är en oherrans massa som ska föras över, uppgraderas och jag vet inte vad. Ingenting, absolut ingenting, ser ut som det gjorde på min gamla dator. Många gånger har man ju inte den allra smartaste lösningen på saker och ting, men man vet vilken ordning man har och man känner igen sig och det räcker för mig. Nu stundar alltså en lärorik tid!
Nu har jag iaf lyckats få Live Writer installerat så jag kan blogga från den här (nya) datorn.

Nu kommer det att bli lite oftare inlägg från mig och jag startar hösten med månadsbilden för augusti.
Tittar man riktigt noga i pallkragen närmast i bild (den norra, blå/svarta delen) ser man några små blåklint som är frösådda i år. Den andra blå blomman ser man lite längre till höger, och det är en blommande mangold (tror jag). Jag sådde nämligen vit mangold här förra året och en planta som jag lämnade måste ha överlevt, växt till sig och bildat en jättefin blomma. Jag kan vara helt ute och cykla, men det är kul när så´nt inträffar.
IMG_0641IMG_0640
I det gul/orange/röda (södra) området eldar krasse och ringblomma på. T agetesen jag sådde verkar inte kunna göra sig hörd, men den växer så sakteliga på där bakom krassen.
Sallad och persilja fyller upp den gröna (östra) delen, vit gurkört och vit perenn luktärt står för det vita i den västra delen och kärleksörten börjar snart skifta i kärlekens färg, rosa, i hörnet för relationer (i det sydvästra hörnet). Det är skoj med feng-shui!!!
http___signatures.mylivesignature.com_54492_257_88BBE7C3A20A379B0B8AA0A743DD19F5

Inga kommentarer: